* De vakantie is natuurlijk goed bevallen zoals jullie hebben kunnen lezen. We hebben wat meer regelmatigheid gehad itt de rondreis van vorig jaar. Ook wat meer tijd gehad voor rustig aan doen. Hoewel sommige afstanden achteraf te lang waren zoals Jacksonville-Atlanta en Atlanta-Valdosta. Verder is 3 weken toch wel een mooie lengte. Niet te lang en niet te kort. Hoewel ik best wel eens 4 weken zou willen, of 3 weken gaan en nog een week thuis. Want meteen na het werk gaan en er vlak voor terugkomen is niet ideaal natuurlijk.
* De luchthaven van Brussel is ons goed bevallen. Veel kleiner dan Schiphol hoewel Schiphol wel wat meer te bieden heeft. Het is iets korter rijden naar Brussel dan naar Schiphol en bovendien is het wat minder druk op de weg hoewel je rond Antwerpen goed moet opletten. Het Sheraton is ons ook goed bevallen en was wat luxer dan het Van der Valk die we de afgelopen 2 jaar hebben gehad bij Schiphol. Ook fijn dat je vlakbij de terminal zit en dat je geen shuttlebus nodig hebt. Auto werd netjes gehaald aan het einde. Wel een paar tientjes duurder dan van der Valk maar wel gratis tv;)
* American Airlines is niet super bevallen. De vliegtuigen waren klein(3 gangpad 3)en geen eigen schermpje. Gelukkig genoeg laptops en telefoons mee. Stopcontact onder de stoel werkte niet en op de terugweg was er onderbezetting (werd gemeld)dus men kwam weinig langs met drinken. Personeel was niet al te vriendelijk.
Aan de andere kant was dit een van de enigste opties nog want we hadden laat geboekt en de rest was allemaal veel te duur.
Met kinderen hebben we liever geen overstap maar het viel reuze mee!
Jammer dat we via Miami moesten vliegen omdat Orlando,Tampa en Atlanta te duur waren maar op zich is dat ook goed gegaan.
* Qua verblijf hebben we een aantal goede hotels gehad zoals de Hampton inn in Jacksonville en de Marriot in Tampa. Die in Miami en Cocoa Beach waren redelijk goed. Die in Atlanta en Valdosta zaten tegen de ondergrens aan maar vooral die van Atlanta hadden we speciaal gekozen vanwege de perfecte locatie naast Six Flags.
In Liki Tiki Village hebben we een goede tijd gehad. Er was veel te doen, de appartementen waren groot. Nadeel was dat we een aantal keer ''gepushed'' werden voor een time share presentatie. De inrichting van het appartement had wat moderner gekunt hoewel andere al wel gerenoveerd zijn dus misschien komt ie van ons nog aan de beurt. Zwembad en bar waren leuk en groot. Of we hier nog ooit terug komen weet ik niet want we willen vaak elke keer iets nieuws proberen.
* Qua hoogseizoen viel het allemaal heel goed mee. We hadden het veel warmer verwacht maar soms merkten we het verschil niet tussen herfst en zomer qua temperatuur. Wel meer regen en onweer gehad dan normaal, wat een aantal keer betekende dat we voortijdig een park moesten verlaten. Ik heb Legoland gemaild en waarschijnlijk krijgen we gratis kaartjes voor een volgende keer. De drukte viel ook mee hoewel het wel drukker was dan we gewend waren. Maar wachtrijen van 70 minuten bij Soarin' zijn er in het naseizoen ook. Minder waren de soms lange wachttijden als je wat later wilde eten. We hebben ook veel last gehad van ongedierte. Veel muggen(beten)en mieren(ook in de auto)gezien.
* De Minivans waren weer ruim en het luxury gedeelte van vorig jaar hebben we niet gemist.
* Wat betreft restaurants is het ook goed gegaan. De Denny's hebben we goed bezocht. IHOP voor ontbijt was weer lekker. Outback is een topper met de steaks en de tuna. Olive Garden, Longhorn en Cracker Barrel hebben we voor de 2e maal bezocht en heel goed bevallen. Ik zal vast nog wel wat vergeten maar we hebben niks te klagen gehad, aldus de weegschaal(grapje het viel goed mee;))
* Voor de toekomst hebben we natuurlijk plannen hoewel nog niks concreets. Naast hier en daar een weekendje weg willen we in Februari met Carnaval een weekje op vakantie om het jaar te breken. We hebben Zuid-Europa/Noord-Afrika op het oog maar de temperaturen liggen daar niet al te hoog in die periode. Dubai is waarschijnlijk te duur haha. Ook voor de lol gekeken hoe duur Orlando in die tijd is en dat valt eigenlijk wel mee, naseizoen he. Dus misschien zit dat er wel in, wie weet.
Voor de zomer volgend jaar willen we wel zeker weer naar Amerika. Het is bijna zeker dat New York er na 10 jaar in zit. En of we dan daarna naar Orlando vliegen of rondom New York blijven hangen(of beiden) weten we nog niet, het is nog zo lang.
* In ieder geval bedankt voor het lezen en voor de reacties en tot de volgende weblog(Februari of zomer, of beiden). Ik laat het tegen die tijd weer weten via de diverse fora en mail.
ps: De uitslag van de poll was Achtbanen, 16 mensen hadden het goed!
2 Mensen hadden gestemd op het weerzien van Martijn,ook mooi;)
Florida en Georgia 20/7 --11/8 2012
zondag 12 augustus 2012
Dag 22+23 10/8+11/8 Miami---JFK---Brussel.
Om 8 uur gaat de wekker. We hoeven pas om 12 uur uit te checken en we vliegen pas om 13:30 dus tijd genoeg aangezien we boven de terminal hebben geslapen.
Rustig in de douche en de laatste dingen inpakken. Voor we uitchecken gaan we beneden in de foodcourt ontbijten. We moeten goed eten want het eten in het vliegtuig vinden we niet zo. Spullen halen dan en uitchecken.
We kunnen inchecken bij een zuil en meteen de koffers afgeven. Dat gaat allemaal vlot en de securitycheck gaat ook snel want het is niet druk. We zijn ruim op tijd bij onze gate. We hebben nog 1,5 uur voor vertrek. Kunnen we mooi nog wat drinken en wat kado's kopen. Als we dan zien dat ons vliegtuig maar laat aankomt bij onze gate krijgen we al een voorgevoel dat we niet om half 2 gaan vertrekken. En we hebben maar een overstap van 1 uur en 3 kwartier. Hoewel ik wel denk dat de vlucht korter gaat duren dan de 3u10 dat staat aangegeven op ons ticket. Op de heenreis was het maar 2u40. We willen niet graag een herhaling van 2009 waar we in Atlanta maar liefst 24 uur vertraging hadden omdat we onze overstap gemist hadden(door slecht weer toen).
We krijgen gelijk. Het vliegtuig gaat niet op tijd vertrekken. Het moet nog schoongemaakt worden en het vliegpersoneel is er ook nog niet. Uiteindelijk gaan we pas om half 3 de lucht in. Gelukkig is de vlucht maar 2u17.
Rond een uur of 5 landen we in New York waar we de skyline weer mooi zagen vanuit de lucht. We docken aan bij gate 34 en vertrekken er ook van dus we zitten precies goed. Hetzelfde vliegtuig ook. Alleen balen voor Martijn dat ie nu niet buiten kan paffen. De vlucht was trouwens goed verlopen met de kinderen. We hebben ze goed wakker kunnen houden(we hebben liever dat ze na de overstap slapen).
Omdat we later zijn aangekomen vertrekken we ook weer later naar Brussel. Op zich voor ons wel fijn want nu kunnen we even onze benen strekken en wat eten. Hoewel het maar een kwartiertje is 18:30 ipv 18:15. Maar uiteindelijk gaan we pas tussen 19 uur en 19:15 de lucht in vanwege de drukte op de startbaan. De vlucht verloopt erg goed. De kinderen slapen wat en dat is goed voor de jetlag. Wij doen ook even onze ogen dicht. Alleen voor ons zaten 2 vrouwen die echt waar de gehele 6u49 dat de vlucht duurde zaten de kleppen pfffffffffff. En ze konden elkaar voor de vlucht niet eens.
Rond 08:15 zetten we de landing in en dat is maar een kwartier te laat dus we hebben veel ingehaald in de lucht. Het fijne van een kleiner vliegveld als die van Brussel is dat alles sneller verloopt. We hoeven niet lang te wachten en 20 Minuten na de landing staan we al met onze koffers buiten. Even nog naar boven om wat te eten bij Delifrance en daarna op naar het Sheraton voor onze auto. We dachten dat we met een shuttlebus naar long parking moesten maar onze auto werd voor de deur neergezet, erg fijn dus. Martijn neemt wel de shuttle naar long parking.
We rijden wel even verkeerd en met een plasstop iets voor Antwerpen rijden we om 11:30 Veldhoven binnen. Het weer is mooi dus de korte broeken gaan weer even uit de koffer. We proberen zo lang mogelijk wakker te blijven en de kinderen ook voor de jetlag. In ieder geval is het tijdverschil minder dan de 9 uur van vorig jaar. De kinderen zijn s'avonds op tijd naar bed gegaan en worden maar 1 keer wakker dus dat is goed gegaan hoewel we s'morgens wel wat te lang hebben uitgeslapen.
Na vele duizenden letters en zinnen komt er een einde aan het verslag.
Maar niet getreurd. Ik kom nog met een eindconclusie(van andere verslagen afgekeken hehe).
Rustig in de douche en de laatste dingen inpakken. Voor we uitchecken gaan we beneden in de foodcourt ontbijten. We moeten goed eten want het eten in het vliegtuig vinden we niet zo. Spullen halen dan en uitchecken.
We kunnen inchecken bij een zuil en meteen de koffers afgeven. Dat gaat allemaal vlot en de securitycheck gaat ook snel want het is niet druk. We zijn ruim op tijd bij onze gate. We hebben nog 1,5 uur voor vertrek. Kunnen we mooi nog wat drinken en wat kado's kopen. Als we dan zien dat ons vliegtuig maar laat aankomt bij onze gate krijgen we al een voorgevoel dat we niet om half 2 gaan vertrekken. En we hebben maar een overstap van 1 uur en 3 kwartier. Hoewel ik wel denk dat de vlucht korter gaat duren dan de 3u10 dat staat aangegeven op ons ticket. Op de heenreis was het maar 2u40. We willen niet graag een herhaling van 2009 waar we in Atlanta maar liefst 24 uur vertraging hadden omdat we onze overstap gemist hadden(door slecht weer toen).
We krijgen gelijk. Het vliegtuig gaat niet op tijd vertrekken. Het moet nog schoongemaakt worden en het vliegpersoneel is er ook nog niet. Uiteindelijk gaan we pas om half 3 de lucht in. Gelukkig is de vlucht maar 2u17.
Rond een uur of 5 landen we in New York waar we de skyline weer mooi zagen vanuit de lucht. We docken aan bij gate 34 en vertrekken er ook van dus we zitten precies goed. Hetzelfde vliegtuig ook. Alleen balen voor Martijn dat ie nu niet buiten kan paffen. De vlucht was trouwens goed verlopen met de kinderen. We hebben ze goed wakker kunnen houden(we hebben liever dat ze na de overstap slapen).
Omdat we later zijn aangekomen vertrekken we ook weer later naar Brussel. Op zich voor ons wel fijn want nu kunnen we even onze benen strekken en wat eten. Hoewel het maar een kwartiertje is 18:30 ipv 18:15. Maar uiteindelijk gaan we pas tussen 19 uur en 19:15 de lucht in vanwege de drukte op de startbaan. De vlucht verloopt erg goed. De kinderen slapen wat en dat is goed voor de jetlag. Wij doen ook even onze ogen dicht. Alleen voor ons zaten 2 vrouwen die echt waar de gehele 6u49 dat de vlucht duurde zaten de kleppen pfffffffffff. En ze konden elkaar voor de vlucht niet eens.
Rond 08:15 zetten we de landing in en dat is maar een kwartier te laat dus we hebben veel ingehaald in de lucht. Het fijne van een kleiner vliegveld als die van Brussel is dat alles sneller verloopt. We hoeven niet lang te wachten en 20 Minuten na de landing staan we al met onze koffers buiten. Even nog naar boven om wat te eten bij Delifrance en daarna op naar het Sheraton voor onze auto. We dachten dat we met een shuttlebus naar long parking moesten maar onze auto werd voor de deur neergezet, erg fijn dus. Martijn neemt wel de shuttle naar long parking.
We rijden wel even verkeerd en met een plasstop iets voor Antwerpen rijden we om 11:30 Veldhoven binnen. Het weer is mooi dus de korte broeken gaan weer even uit de koffer. We proberen zo lang mogelijk wakker te blijven en de kinderen ook voor de jetlag. In ieder geval is het tijdverschil minder dan de 9 uur van vorig jaar. De kinderen zijn s'avonds op tijd naar bed gegaan en worden maar 1 keer wakker dus dat is goed gegaan hoewel we s'morgens wel wat te lang hebben uitgeslapen.
Na vele duizenden letters en zinnen komt er een einde aan het verslag.
Maar niet getreurd. Ik kom nog met een eindconclusie(van andere verslagen afgekeken hehe).
zaterdag 11 augustus 2012
Dag 21 9/8 Kissimmee---Sawgrass Mills Mall---Miami.
We moeten al best vroeg uitchecken, om 10 uur. Om 8 uur dus de wekker hoewel we eigenlijk al wel klaar zijn hier. Na het verlaten van het appartement en het uitchecken krijgen we nog een rekening van 68 Dollar resort fee.
We maken vervolgens nog een stop bij de Publix, Walmart(Martijn's losgeld omwisselen) en de Walgreens waarna we gaan ontbijten bij de IHOP. De eerste keer deze vakantie. Femmy neemt natuurlijk de nutella crepes, ik de pannekoeken met blueberry vulling en Martijn de Belgian Waffle. Fully loaded rollen we naar buiten en rijden via de turnpike naar Miami. Martijn komt over 6 weken hier nog voor een week of 2 terug.
We hadden eerst plannen om naar Blizzard Beach te gaan maar Timber is nog steeds niet fit. Magic kingdom hadden we ook maar voor de helft gedaan maar dat kost voor nu teveel tijd. Onderweg hadden we ook nog wel een stop in gedachten voor de Brevard zoo maar ook dat kost tijd. We besluiten dus om naar Miami te rijden en daar de Sawgrass Mills Mall aan te doen(6e grootste van Amerika). In 2005 zijn we hier al 1 keer geweest. Na een uurtje of 3,5 (met tank en KFC stop) zijn we er.
Timber zijn luier word ververst;(
Er zijn veel winkels en het ziet er allemaal mooi uit maar vind de gangpaden wel erg smal. Ik slaag helaas niet bij de Sports authority hoewel ze wel veel hebben. Savannah krijgt nog wel een haarband en verder speelt ze in de speeltuin van de Rainforest Cafe. Femmy koopt trouwens ook nog een hoesje voor haar telefoon.
Het is alweer etenstijd en ze hebben hebben hier echt veel. Het word de Cheescake Factory. Altijd al heen gewild. En inderdaad wat een kaart zeg.
Het word 1 van de beste maaltijden deze vakantie, echt goed. Ik heb spaghetty met garnalen, Femmy zalm met rijst en Martijn filet mignon.
Binnen een half uur zijn we dan op het vliegveld waar we besluiten om eerst in te checken in het hotel voordat we de auto terug brengen. Na 2 rondjes hebben we het gevonden. Nog woorden gehad met een picolo hier. We hadden dus 2 karretjes met onze koffers erop. Drie weken terug toen we hier sliepen hebben we de karretjes gewoon meegenomen naar de kamer en nu mocht het niet. Ze zijn zeker bang voor hun fooi. Nadat we alles van de karretjes hebben gehaald slaan we hun aanbod af waardoor ze afdruipen.
Martijn en ik brengen de auto weg en alles verloopt op rolletjes. De tram dan terug naar het hotel en klaar is kees. We moesten wel een dag extra autohuur betalen omdat we hem 3 weken geleden om 9 uur hebben opgehaald en nu pas om 20 uur terug brengen. Overigens brande hier ook al het bandspanningslampje net als bij de vorige. Ik haal dan nog wat drinken bij de Burger king en we bespreken de vakantie een beetje. Niet snel daarna zzzzzzzzz.
We maken vervolgens nog een stop bij de Publix, Walmart(Martijn's losgeld omwisselen) en de Walgreens waarna we gaan ontbijten bij de IHOP. De eerste keer deze vakantie. Femmy neemt natuurlijk de nutella crepes, ik de pannekoeken met blueberry vulling en Martijn de Belgian Waffle. Fully loaded rollen we naar buiten en rijden via de turnpike naar Miami. Martijn komt over 6 weken hier nog voor een week of 2 terug.
We hadden eerst plannen om naar Blizzard Beach te gaan maar Timber is nog steeds niet fit. Magic kingdom hadden we ook maar voor de helft gedaan maar dat kost voor nu teveel tijd. Onderweg hadden we ook nog wel een stop in gedachten voor de Brevard zoo maar ook dat kost tijd. We besluiten dus om naar Miami te rijden en daar de Sawgrass Mills Mall aan te doen(6e grootste van Amerika). In 2005 zijn we hier al 1 keer geweest. Na een uurtje of 3,5 (met tank en KFC stop) zijn we er.
Timber zijn luier word ververst;(
Er zijn veel winkels en het ziet er allemaal mooi uit maar vind de gangpaden wel erg smal. Ik slaag helaas niet bij de Sports authority hoewel ze wel veel hebben. Savannah krijgt nog wel een haarband en verder speelt ze in de speeltuin van de Rainforest Cafe. Femmy koopt trouwens ook nog een hoesje voor haar telefoon.
Het is alweer etenstijd en ze hebben hebben hier echt veel. Het word de Cheescake Factory. Altijd al heen gewild. En inderdaad wat een kaart zeg.
Het word 1 van de beste maaltijden deze vakantie, echt goed. Ik heb spaghetty met garnalen, Femmy zalm met rijst en Martijn filet mignon.
Binnen een half uur zijn we dan op het vliegveld waar we besluiten om eerst in te checken in het hotel voordat we de auto terug brengen. Na 2 rondjes hebben we het gevonden. Nog woorden gehad met een picolo hier. We hadden dus 2 karretjes met onze koffers erop. Drie weken terug toen we hier sliepen hebben we de karretjes gewoon meegenomen naar de kamer en nu mocht het niet. Ze zijn zeker bang voor hun fooi. Nadat we alles van de karretjes hebben gehaald slaan we hun aanbod af waardoor ze afdruipen.
Martijn en ik brengen de auto weg en alles verloopt op rolletjes. De tram dan terug naar het hotel en klaar is kees. We moesten wel een dag extra autohuur betalen omdat we hem 3 weken geleden om 9 uur hebben opgehaald en nu pas om 20 uur terug brengen. Overigens brande hier ook al het bandspanningslampje net als bij de vorige. Ik haal dan nog wat drinken bij de Burger king en we bespreken de vakantie een beetje. Niet snel daarna zzzzzzzzz.
Dag 20 8/8 Hollywood Studio's.
Gisteren toen we boodschappen deden waren we vergeten dat de Pulix niet 24 uur per dag open is maar gelukkig waren we voor sluitingstijd binnen(22 uur).
Vandaag willen we in alle vroegte ontbijt halen omdat we vroeg in de studio's willen zijn vanwege Toystory Mania(deze attractie is populair en de fastpasses gaan daar snel). Helaas is de Publix(deze dan) pas om 8 uur open dus het word de Walmart. We kopen er weer verse dingen zoals Cuban bread hoewel die bij de Publix lekkerder is. We ontbijten snel en dan de auto in. We zijn toch wat aan de late kant(mede door voordringers bij het trammetje en het verkeerd sturen van de navigatie, kwamen bij de personeelsingang uit).
Om 9 uur stonden we pas in de rij voor de tassencontrole wat toch zeker 10 minuten duurde. Het ziet er erg druk uit vandaag. Na de ingang meteen doorgesnelt naar Toystory. Tussen 13:45 en 14:45 mogen we terug komen om legaal voor te dringen. Het gaat dus erg snel met de tickets. De show van de kleine zeemeermin begint en die doen we want die kennen we nog niet. De show is op zich best leuk en helemaal voor Savannah. Meteen daarna kunnen we aanschuiven bij Playhouse Disney. Die kennen we nog van 3 jaar terug, ook leuk voor kinderen.
We zoeken dan een rokersplek op voor Martijn. Kunnen we meteen wat lekkers eten. We doen dat in een eettentje op de kruising waar de weg begint naar Tower of terror(voor de insiders). Echt heel lekker gebak hebben ze hier, de kersenflappen vliegen over de toonbank, en nog niet eens al te duur!
Tijd voor een volgende attractie en we willen in The great movie ride. Alleen staat er wel 35 minuten wachttijd, zo druk hebben we het daar nog nooit gezien. We lopen wel verder en komen dan uit bij de Honey i shrunk de kids movie playset, een speeltuin dus en alles is hier groot.
Filmpje:
Martijn wil heel graag in Star Tours 2. Hij gaat er in terwijl wij in The Muppets gaan. Het is weer heel heet vandaag dus even een rustmoment komt van pas met een grote beker cola!!! Het is ook bijna half 2 dus we kunnen in Toystory. Een geweldige attractie natuurlijk. Je moet op doelen schieten en Martijn(grrr) heeft gewonnen met 118.000 punten.
We hebben het nu wel gehad en zijn gekookt door de zon. Later in het appartement is er dus weinig beweging meer te bekennen. Zelfs Savannah wil niet zwemmen terwijl we uitdrukkelijk hebben gezegd dat we hier verder niet meer kunnen zwemmen.
We hijsen ons toch van de bank af. En ik hijs mijzelf uit bad wat ook de laatste keer is helaas. Echt fijn zo'n groot bubbelbad! We pakken onze koffers in en ruimen op aangezien het onze laatste nacht word hier. Daarna willen we unaniem eten bij een Japanner. Voor de verandering geen Kobe maar Benihana. Ik weet nog een nieuwe vlakbij de premium outlets zuid. We worden via Disney gestuurd wat vreemd is. Als we dan bij een Hilton hotel uitkomen besef ik dat de nieuwe Benihana er nog niet in staat en dat we dus naar een andere zijn gestuurd. Dan gaan we hier maar eten, ook goed;)
Jammer genoeg word Timber weer ziek in de auto en dus kopen we een nieuw Mickey shirt in de giftshop van het Hilton. Het eten is weer goed hoewel de bediening te wensen over laat. Slechte refills en als ze dan komen krijg ik 2 cola tegelijk. Ook word er slecht afgeruimd. Kobe vinden we dus beter(en goedkoper). Thuis bespreken we hoe onze laatste hele dag er morgen uit gaat zien. We moeten in ieder geval een paar uurtjes rijden naar Miami.
Vandaag willen we in alle vroegte ontbijt halen omdat we vroeg in de studio's willen zijn vanwege Toystory Mania(deze attractie is populair en de fastpasses gaan daar snel). Helaas is de Publix(deze dan) pas om 8 uur open dus het word de Walmart. We kopen er weer verse dingen zoals Cuban bread hoewel die bij de Publix lekkerder is. We ontbijten snel en dan de auto in. We zijn toch wat aan de late kant(mede door voordringers bij het trammetje en het verkeerd sturen van de navigatie, kwamen bij de personeelsingang uit).
Om 9 uur stonden we pas in de rij voor de tassencontrole wat toch zeker 10 minuten duurde. Het ziet er erg druk uit vandaag. Na de ingang meteen doorgesnelt naar Toystory. Tussen 13:45 en 14:45 mogen we terug komen om legaal voor te dringen. Het gaat dus erg snel met de tickets. De show van de kleine zeemeermin begint en die doen we want die kennen we nog niet. De show is op zich best leuk en helemaal voor Savannah. Meteen daarna kunnen we aanschuiven bij Playhouse Disney. Die kennen we nog van 3 jaar terug, ook leuk voor kinderen.
We zoeken dan een rokersplek op voor Martijn. Kunnen we meteen wat lekkers eten. We doen dat in een eettentje op de kruising waar de weg begint naar Tower of terror(voor de insiders). Echt heel lekker gebak hebben ze hier, de kersenflappen vliegen over de toonbank, en nog niet eens al te duur!
Tijd voor een volgende attractie en we willen in The great movie ride. Alleen staat er wel 35 minuten wachttijd, zo druk hebben we het daar nog nooit gezien. We lopen wel verder en komen dan uit bij de Honey i shrunk de kids movie playset, een speeltuin dus en alles is hier groot.
Filmpje:
Martijn wil heel graag in Star Tours 2. Hij gaat er in terwijl wij in The Muppets gaan. Het is weer heel heet vandaag dus even een rustmoment komt van pas met een grote beker cola!!! Het is ook bijna half 2 dus we kunnen in Toystory. Een geweldige attractie natuurlijk. Je moet op doelen schieten en Martijn(grrr) heeft gewonnen met 118.000 punten.
We hebben het nu wel gehad en zijn gekookt door de zon. Later in het appartement is er dus weinig beweging meer te bekennen. Zelfs Savannah wil niet zwemmen terwijl we uitdrukkelijk hebben gezegd dat we hier verder niet meer kunnen zwemmen.
We hijsen ons toch van de bank af. En ik hijs mijzelf uit bad wat ook de laatste keer is helaas. Echt fijn zo'n groot bubbelbad! We pakken onze koffers in en ruimen op aangezien het onze laatste nacht word hier. Daarna willen we unaniem eten bij een Japanner. Voor de verandering geen Kobe maar Benihana. Ik weet nog een nieuwe vlakbij de premium outlets zuid. We worden via Disney gestuurd wat vreemd is. Als we dan bij een Hilton hotel uitkomen besef ik dat de nieuwe Benihana er nog niet in staat en dat we dus naar een andere zijn gestuurd. Dan gaan we hier maar eten, ook goed;)
Jammer genoeg word Timber weer ziek in de auto en dus kopen we een nieuw Mickey shirt in de giftshop van het Hilton. Het eten is weer goed hoewel de bediening te wensen over laat. Slechte refills en als ze dan komen krijg ik 2 cola tegelijk. Ook word er slecht afgeruimd. Kobe vinden we dus beter(en goedkoper). Thuis bespreken we hoe onze laatste hele dag er morgen uit gaat zien. We moeten in ieder geval een paar uurtjes rijden naar Miami.
donderdag 9 augustus 2012
Verslag vertraagd.
Het internet in ons laatste hotel in Miami werkt niet goed dus de laatste paar dagen van het verslag worden gemaakt in Nederland.
woensdag 8 augustus 2012
Dag 19 7/8 Relaxen en shoppen.
De bedoeling voor vandaag was dat we naar het zwempark Blizzard Beach zouden gaan. Maar er word voor vanmiddag slecht weer verwacht dus dat is geen goed idee. Hollywood Studio's is een beter idee maar Timber werd niet fit wakker en dan is een park ook niet alles. We lassen dus weer een rustdag in wat ook wel van pas komt.
Femmy maakt lekker ontbijt en verder doen we het rustig aan. Rond een uur of half 12 besluiten we toch om maar van onze luie kont af te komen. We hebben een paar locaties uitgezocht die we kunnen vereren met een bezoek. De eerste stop is de Nike Factory Store aan de 192.
Martijn gaat weer op jacht naar schoenen en vind een paar mooie schoenen. Hij overweegt om in September ook nog dezelfde soort te kopen maar dan in het rood. We vervolgen onze weg weer naar Old Town. Het poesje dat Savannah gisteren heeft gekregen doet het niet(het geluid)dus die gaan we even omruilen.
Even later rijden we weer over de 192 richting de condo's van Cane Island. Wij hebben daar in 2009 geslapen en Martijn gaat er in September heen dus we geven hem even een rondleiding aldaar! Het lijkt wel of het geverfd is, ziet er mooi uit!
We laten natuurlijk zien wat er in de omgeving is zoals de Longhorn en de chili's. Maar ook de CVS, Walgreens, Publix, Target en de Walmart. We komen ook langs Lake Buena Vista suites waar we in 2010 geslapen hebben. Via de i-4 komen we op de i-drive terecht. We zoeken de Sports Dominator. De grote mooie sportwinkel. Misschien hebben ze hier het mooie Yankee shirt die ze niet in mijn maat hadden in Old Town.
Als we voor de deur staan ziet het er mooi geverfd uit en minder schreeuwerig. Een andere naam? Ook goed. Als we binnen komen schrikken we ons kapot. We zien een kartbaan en een gamehal en er is niks meer over van de mooie grote winkel. Out of Business word ons verteld. Ik vond het 2 jaar terug al raar dat de halve winkel leeg was maar nu snap ik het. Teleurgesteld druip ik af. Femmy koopt in de Bargainshop hiernaast nog wat kleren en knuffels voor de kinderen. Om de teleurstelling wat te verwerken gaan we maar wat eten. Echt zin in een restaurant hebben we niet. Dus we rijden naar de Mall at Millenia om daar wat te eten, daar zijn we nog nooit geweest. En als we er zijn blijkt ook waarom. Gucci en friends vliegen om je oren en qua winkelen hebben we hier niks te zoeken hoewel het wel een keer leuk is om te zien. We bestellen in de foodcourt allemaal wat anders zoals bij de Chinees, bbq grill etc.
We komen nog langs het religieuze pretpark The Holy Land, doorijden maar!!!!
Het is alweer 16 uur dus we gaan terug naar huis. Savannah en ik gaan zwemmen terwijl de rest wat uitrust. Als we dan 20 minuten in het zwembad liggen moeten we eruit. Onweer? Het rommelt wel wat maar nee er is schijnbaar een ongelukje gebeurd, zal wel iemand een Snicker of een Mars in het water gekeild hebben;) We gaan dan naar zwembad 2 waar iedereen heen gaat dus we lopen door naar zwembad 3. Een wee-ige bbq lucht komt ons tegemoet. Je kan hier lekker bbq-en aan de rand van het zwembad, dat was perfect voor ons geweest. Hoewel we er eigenlijk te ver vanaf zitten. We weken een kwartier in het water en lopen dan terug.
Iedereen ligt nog steeds in de stand van toen we weg gingen. Dan gaan Savje en ik maar weer bubbelen in het reusachtige bad. Als iedereen dan ontwaakt kunnen we op pad. We hebben zin in de Outback, Martijn is er deze vakantie nog niet geweest. Als we na 25 minuten wachten aan tafel kunnen(in die van Formosa)gaat Timber over zijn nek en niet te zuinig ook. We mogen niks opruimen want dat word gedaan. Erg fijn natuurlijk maar niet voor die man die niet goed kijkt en er bovenop gaat staan en voorbij zeilt. Hij kan zich nog ternauwertijd vastklampen aan iets en dat scheelt ons weer een rechtzaak pfffff.
2 Jaar geleden moesten we hier ook al rennend de zaak uit omdat Savannah het op haar heupen had en Timber nog aan de voeding zat en niet genoeg had. Aan tafel keert de rust weder en we bestellen een grote Ahi Tuna. Ik blijf mezelf herhalen. Dit is werkelijkwaar 1 van de lekkerste dingen die ik ooit gegeten heb. Echt geniaal en helemaal met die oranje saus. Ik neem dan een 12 oz steak met garnalen met rijst en salade erbij en het smaakt echt goed, ik ben die friet wel zat nu. De rest kiest voor de Outback Special(de terriyaki was op helaas) en ze vinden het ook goed.
Als we dan weer thuis zijn gaat Femmy met de kinderen naar boven en rijden Martijn en ik door naar de Publix.
We kopen een paar dingen zoals fruit en sap maar ook lekker ijs. Het word een laat avondje want we blijven tot een uur of 1 op het balkon zitten.
Maar ja Timber ligt toch op mijn plek;(
Femmy maakt lekker ontbijt en verder doen we het rustig aan. Rond een uur of half 12 besluiten we toch om maar van onze luie kont af te komen. We hebben een paar locaties uitgezocht die we kunnen vereren met een bezoek. De eerste stop is de Nike Factory Store aan de 192.
Martijn gaat weer op jacht naar schoenen en vind een paar mooie schoenen. Hij overweegt om in September ook nog dezelfde soort te kopen maar dan in het rood. We vervolgen onze weg weer naar Old Town. Het poesje dat Savannah gisteren heeft gekregen doet het niet(het geluid)dus die gaan we even omruilen.
Even later rijden we weer over de 192 richting de condo's van Cane Island. Wij hebben daar in 2009 geslapen en Martijn gaat er in September heen dus we geven hem even een rondleiding aldaar! Het lijkt wel of het geverfd is, ziet er mooi uit!
We laten natuurlijk zien wat er in de omgeving is zoals de Longhorn en de chili's. Maar ook de CVS, Walgreens, Publix, Target en de Walmart. We komen ook langs Lake Buena Vista suites waar we in 2010 geslapen hebben. Via de i-4 komen we op de i-drive terecht. We zoeken de Sports Dominator. De grote mooie sportwinkel. Misschien hebben ze hier het mooie Yankee shirt die ze niet in mijn maat hadden in Old Town.
Als we voor de deur staan ziet het er mooi geverfd uit en minder schreeuwerig. Een andere naam? Ook goed. Als we binnen komen schrikken we ons kapot. We zien een kartbaan en een gamehal en er is niks meer over van de mooie grote winkel. Out of Business word ons verteld. Ik vond het 2 jaar terug al raar dat de halve winkel leeg was maar nu snap ik het. Teleurgesteld druip ik af. Femmy koopt in de Bargainshop hiernaast nog wat kleren en knuffels voor de kinderen. Om de teleurstelling wat te verwerken gaan we maar wat eten. Echt zin in een restaurant hebben we niet. Dus we rijden naar de Mall at Millenia om daar wat te eten, daar zijn we nog nooit geweest. En als we er zijn blijkt ook waarom. Gucci en friends vliegen om je oren en qua winkelen hebben we hier niks te zoeken hoewel het wel een keer leuk is om te zien. We bestellen in de foodcourt allemaal wat anders zoals bij de Chinees, bbq grill etc.
We komen nog langs het religieuze pretpark The Holy Land, doorijden maar!!!!
Het is alweer 16 uur dus we gaan terug naar huis. Savannah en ik gaan zwemmen terwijl de rest wat uitrust. Als we dan 20 minuten in het zwembad liggen moeten we eruit. Onweer? Het rommelt wel wat maar nee er is schijnbaar een ongelukje gebeurd, zal wel iemand een Snicker of een Mars in het water gekeild hebben;) We gaan dan naar zwembad 2 waar iedereen heen gaat dus we lopen door naar zwembad 3. Een wee-ige bbq lucht komt ons tegemoet. Je kan hier lekker bbq-en aan de rand van het zwembad, dat was perfect voor ons geweest. Hoewel we er eigenlijk te ver vanaf zitten. We weken een kwartier in het water en lopen dan terug.
Iedereen ligt nog steeds in de stand van toen we weg gingen. Dan gaan Savje en ik maar weer bubbelen in het reusachtige bad. Als iedereen dan ontwaakt kunnen we op pad. We hebben zin in de Outback, Martijn is er deze vakantie nog niet geweest. Als we na 25 minuten wachten aan tafel kunnen(in die van Formosa)gaat Timber over zijn nek en niet te zuinig ook. We mogen niks opruimen want dat word gedaan. Erg fijn natuurlijk maar niet voor die man die niet goed kijkt en er bovenop gaat staan en voorbij zeilt. Hij kan zich nog ternauwertijd vastklampen aan iets en dat scheelt ons weer een rechtzaak pfffff.
2 Jaar geleden moesten we hier ook al rennend de zaak uit omdat Savannah het op haar heupen had en Timber nog aan de voeding zat en niet genoeg had. Aan tafel keert de rust weder en we bestellen een grote Ahi Tuna. Ik blijf mezelf herhalen. Dit is werkelijkwaar 1 van de lekkerste dingen die ik ooit gegeten heb. Echt geniaal en helemaal met die oranje saus. Ik neem dan een 12 oz steak met garnalen met rijst en salade erbij en het smaakt echt goed, ik ben die friet wel zat nu. De rest kiest voor de Outback Special(de terriyaki was op helaas) en ze vinden het ook goed.
Als we dan weer thuis zijn gaat Femmy met de kinderen naar boven en rijden Martijn en ik door naar de Publix.
We kopen een paar dingen zoals fruit en sap maar ook lekker ijs. Het word een laat avondje want we blijven tot een uur of 1 op het balkon zitten.
Maar ja Timber ligt toch op mijn plek;(
Abonneren op:
Posts (Atom)










